Friday 19 January 2007

Malaysia - Malaisie

I would like to start my post by saying hello in malay but I can't remember how you say it. I just remember how to say umbrella so ipanake everybody,

So now, we are in Malaysia. We spend our first day in Melaka. I was expecting a quiet town, and not at all, shopping center everywhere. Actually, Matt said that I didn't read properly the number of people living in this town. I though it was as big as Montelimar (which is a town next to where we live in France), but in fact the population was 20 times more!!! So one more time I didn't read the guide properly.

Anyway, that was really nice. It was a mix between dutch, portuguese, english and malay architecture. Interesting but weird!

Today we are in Kuala Lumpur, which is huge as well, as it's the capital of Malaysia. At first we planned to stay 2 days there, but finally we decide that a little island with a beach, it's much better than big buildiong for holidays, so we are going to Pulau Pangkor and from there I think we will go to another island called Pulau Langkawi... and from there we will see where the wind makes us land (I try to translate a french expression but that sounds rubbish!)

For the medical news, my sister law will be glad to know that I start to use some of the medication. You don't need to know more than that, in fact it's a special code between me and her so don't try to break it.
Matt is fine, he is a rock.

OK like they say in Warner cartoons, that's all folks. Write you later

Fanny

French version - version francaise

J'aurias voulu commencer mon post par bonjour en malais mais je me rappelle plus comment on dit, par contre je me rappelle comment on dit parapluie donc ipanake a tous,

Donc nous voici en Malaisie. On a passe notre premiere journee a Melaka. Je croyais que l'on allait atterir dans une petite ville, mais pas du tout, y'a vait des centres commercials de partout. En fait , Matt a dit que j'avais mal lu le nombre d'habitants. Je pensais qu'on se retrouverait dans une ville comme Montelimar, mais en fait la population est 20 fois plus nombreuses!!! Donc oui, encore une fois j'avais pas bien lu le guide.

Bref, c'etait super. L'architecture etait un melange de hollandais, de portuguais, d'anglais et de malais. C'est bizarre mais interessant.

Aujourd'hui nous sommes a Kulua Lumpur, qui est vriament enorme, comme c'est la capitale.
Au debut, on avait planifie de passer deux jours ici, mais en fait on se sent plus d'humeur petite ile et plage, donc on va aller a Pulau Pangkor... et de la nous irons sur une autre ile appellee Pulau Langkawi... et de la on verra ou le vent nous portera.

Cote medical, ma belle soeur sera contente de savoir que j'ai entame le stocke de medicament qu'elle nous a fourni. Vous n'avez pas besoin d'en savoir plus, en fait c'est un code speciale entre elle et moi, donc n'essayez meme pas.
Matt va bien, c'est un roc.

C'est tout pour aujourd'hui, A plus tard

Fanny

2 comments:

OneLiner said...

ipanake

CHA said...

Coucou les loulous, ravie de voir que la tourista est entrée dans ton corps pour m'en ressortir que dans ... plaisanterie à part. Je te plains, tu me connais fan. Bon je suis contente et rassurée aussi de voir que tout se passe bien. Dommage qu'il n'y ait pas de photos sur votre blog.
Je vous embrasse bien fort.
Béné et Chris qui est encore à l'hopital...